Bestelling retourneren - FAQ

Mag ik mijn artikelen retourneren?

Uiteraard mogen artikelen geretourneerd worden. Deze dienen zoveel mogelijk in nieuwstaat te zijn. Dit betekent dat de originele verpakking nog aanwezig is en er geen overmatig tape op de verpakking zit. Wanneer het artikel ongebruikt is en de originele verpakking is aanwezig en onbeschadigd, wordt het gehele aankoopbedrag teruggestort. Mocht het artikel gebruikt zijn en/of de verpakking is niet aanwezig of dusdanig beschadigd, dan kunnen wij waardevermindering toepassen. Zie hierover meer onder het kopje: "Waarom krijg ik minder terug dan ik heb betaald".

Let op: hygiëneproducten zoals oordopjes en stofmaskers worden alleen retour genomen mits ongebruikt en indien van toepassing in verzegelde originele verpakking. Voor garantieclaims geldt dit niet.

Hoe gaat het retourneren in zijn werking?

Wanneer je van een aankoop af wilt zien dan dien je dit de dag na ontvangst binnen 14 dagen aan ons kenbaar te maken. Dit kan gedaan worden via e-mail: klantenservice@mastertools.nl, of via ons contactformulier. Wanneer je ons eerst op de hoogte stelt dat er van de aankoop af wil worden gezien, heb je vanaf dat moment nogmaals 14 dagen om het artikel daadwerkelijk te retourneren. Je kunt er ook voor kiezen om zonder voorafgaande melding de aankoop te retourneren, de aankoop dient dan wel binnen 14 dagen na ontvangst te zijn geretourneerd. Er kan worden gekozen om het herroepingsformulier te gebruiken. Deze dien je af te drukken en ingevuld mee te zenden met de retourzending. Indien je geen printer hebt, is de pakbon of factuur met de opmerking "retour" voldoende. Hou bij het retourneren rekening met het volgende:

  • Wanneer het artikel gebruikt is en/of de originele verpakking niet aanwezig of beschadigd is, wordt niet het volledige aankoopbedrag teruggestort. Zie voor meer informatie het kopje: "Waarom krijg ik minder terug dan ik heb betaald".
  • Bewaar het verzendbewijs totdat de order door Mastertools is ontvangen en verwerkt. Hiermee kun je aantonen dat de zending geleverd is.
  • Wanneer de verkoper het artikel heeft gefinancierd, bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden als de consument gebruikmaakt van het herroepingsrecht.

Is de zending geleverd door speciaal transport? Neem dan contact op via ons contactformulier of via e-mail klantenservice@mastertools.nl

Zie voor de retourprijzen het kopje: "Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?".

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

De kosten en de verantwoordelijkheid voor het retour sturen zijn voor de klant. De volgende kosten zijn er aan retourneren verbonden:

Vanuit Nederland:

Pakketzending PostNL tot 10kg
Max afmeting: 100x50x50 cm
€ 7,65 incl. btw
Pakketzending PostNL boven 10kg (max. 30 kg)
Max afmeting: 176x78x8 cm
€ 13,90 incl.btw
Pakketzending speciaal transport ≥ 180cm (max. 30 kg) € 25,00 excl. btw
Verzending op een halve pallet (prijs circa) € 45,00 excl. btw
Verzending op een pallet (prijs circa) € 60,00 excl. btw


Vanuit België:

België: Pakketzending speciaal transport ≥ 180cm (max. 30 kg) € 45,00 excl. btw
België: Verzending op een halve pallet (prijs circa) € 60,00 excl. btw
België: Verzending op een pallet (prijs circa) € 75,00 excl. btw

Wat is het retouradres?

Ons retouradres
Mastertools
Stavangerweg 6a
9723 JC Groningen

Wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten?

Wanneer wij de retourzending hebben ontvangen, proberen wij deze binnen twee werkdagen te verwerken. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk terug. Dit kan echter tot 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling duren. Wij mogen ook
wachten met terugbetaling totdat wij de artikelen hebben ontvangen, of tot het moment dat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd. Wanneer het aankoopbedrag is teruggestort, ontvang je hier een aparte e-mail van. Onze betaalprovider heeft dan ongeveer drie werkdagen nodig om het aankoopbedrag terug te storten.

Heb je na 14 dagen nog geen terugbetaling ontvangen, neem dan contact met ons op.

Waarom krijg ik minder terug dan ik heb betaald?

Wanneer je minder geld terugkrijgt, komt dit doordat het artikel niet in originele staat teruggestuurd is binnen het retourtermijn. Retourzendingen van gebruikte artikelen, die buiten het retourtermijn worden teruggestuurd, worden geweigerd.

Je mag een artikel uiteraard bekijken en aanzetten zoals je dat ook zou doen wanneer je een artikel in een fysieke winkel koopt, maar een artikel mag niet gebruikt worden. Wanneer dit wel gebeurd, zullen wij de waardevermindering van het artikel in rekening brengen. Dit is maximaal 40% van het aankoopbedrag.

De waardevermindering van het artikel wordt gebaseerd op drie dingen:

  • In hoeverre het artikel gebruikt of beschadigd is.
  • Wat de staat is van de originele verpakking
  • De compleetheid van het artikel.

Daarnaast wordt er nog €12,00 incl. btw in rekening gebracht voor de kosten die wij maken om het artikel opnieuw te verkopen. Denk hierbij aan het maken van duidelijke foto's en de omschrijving van het artikel voor de website. Deze kosten worden samen met de waardevermindering ingehouden.

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Het is helaas niet mogelijk om te ruilen. Je kan je huidige artikel terugsturen en via de website het juiste artikel bestellen. We zullen bij het ontvangen van de retourzending hiervan het aankoopbedrag terugstorten, hiervoor zijn de voorwaarden voor het retourneren van toepassing.