Garantie - FAQ

Wanneer heb ik recht op garantie?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij jou zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het probleem doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling. Dit is ter beoordeling door Mastertools na ontvangst.

Hoe werkt een garantieclaim?

Wanneer een door jou aangeschaft product een defect heeft en/of niet binnen de specificaties functioneert, dan kun je dit aangeven bij onze klantenservice. Gelieve wel het factuurnummer of ordernummer te vermelden. Onze klantenservice zal instructie geven hoe het product het beste kan worden geretourneerd.

Wanneer het product ouder dan een jaar is, worden de kosten voor het verzenden niet meer door Mastertools vergoed.

Garantiebeperkingen

Garantie is bedoeld om te garanderen dat je een deugdelijk product ontvangt zonder fabricagefouten. Garantie kent de volgende beperkingen:

  • Foutief gebruik: een defect dat is ontstaan door verkeerd gebruik van de machine valt niet onder garantie;
  • Normale slijtage;
  • Defecten ontstaan door reparaties van onbevoegden zijn uitgesloten van garantie;
  • Machines die zijn geopend door onbevoegden zijn uitgesloten van garantie;
  • Valschade of cosmetische schade is uitgesloten van garantie;
  • Waterschade is uitgesloten van garantie.

    Uitgebreide garantie aangeboden door de fabrikant

    Veel merken bieden verlengde garantie aan wanneer je jouw aangekochte machine binnen een bepaalde termijn registreert via de website van de fabrikant. Dit is één van de voordelen van gereedschap kopen bij een officiële dealer. Mastertools heeft geen inzicht in het verloop van het registratieproces. Voor vragen kun je het beste richten tot de helpdesk van de fabrikant. Natuurlijk is onze helpdesk ook beschikbaar in het geval van een probleem. Mastertools is ook jouw aanspreekpunt wanneer je een garantieclaim doet binnen de verlengde termijn. Deze uitgebreide garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

    Waar registreer ik mijn machine voor uitgebreide garantie?

    Onderstaand vind je links naar de websites van de fabrikanten waar je jouw machine kunt registreren:

    Bosch | DeWALT | Festool | Hikoki | Makita | Milwaukee | Metabo | Fein | Panasonic | Paslode


    Wat moet ik meesturen?

    Wanneer je een machine terugstuurt is het handig dat dit zo kaal mogelijk gebeurd. Alle niet noodzakelijke accessoires hoef je niet mee te sturen. Een originele koffer (goed opgevuld) ter bescherming is wel aan te raden.

    Wat wij verder nodig hebben:

    • Aankoopbewijs (een kopie van de factuur) voorzien van een duidelijke beschrijving van jouw waarneming.
    • Kopie van het certificaat in het geval van verlengde garantie, dit is doorgaans voor machines ouder dan 1 jaar.

    Hoe lang ben ik mijn machine kwijt?

    Diverse fabrikanten hanteren verschillende procedures voor het afhandelen van een garantieclaim. Een exact aantal dagen dat je jouw machine moet missen is op voorhand lastig vast te stellen. Gemiddeld duurt de afhandeling van een garantieclaim een week tot twee weken. Het kan voorkomen dat de fabrikant een bepaald onderdeel niet op voorraad heeft. Hierdoor kan van de eerder gestelde termijn worden afgeweken.

    Hebben jullie een leenmachine voor mij?

    Wij beschikken niet over leenmachines die je kunt gebruiken tijdens het afhandelen van de garantieclaim.