Bestellen - FAQ

Een bestelling plaatsen

Stap 1

Plaats het product dat je wilt bestellen in de winkelmand, middels de groene knop. Je kunt meerdere items in de winkelwagen plaatsen.

Stap 2

Open je winkelwagen en controleer de inhoud. Je kunt in deze fase van de bestelling nog wijzigingen aanbrengen zoals items verwijderen/toevoegen of het aantal aanpassen. Wanneer je tevreden bent over de inhoud van de winkelwagen dan klik je op de knop om verder te gaan naar jouw gegevens.

Stap 3

Wanneer je eerder een bestelling hebt geplaatst en reeds beschikt over inloggegevens dan kun je in deze stap inloggen zodat al jouw gegevens alvast voor je worden ingeladen. Vul de gevraagde gegevens in indien je nog niet eerder bij Mastertools een bestelling hebt geplaatst en/of niet beschikt over inloggegevens. Je hebt de mogelijkheid om een factuur- en afleveradres op te geven. Wanneer alle gevraagde gegevens zijn ingevuld (of na succesvol inloggen) klik je op de knop om verder te gaan naar bezorgen en betalen.

Stap 4

In deze stap geef je jouw voorkeur aan voor wat betreft de bezorging.
Je krijgt diverse opties voor vervoerders voorgesteld waaruit je een keuze kunt maken. Ook kun je kiezen voor de optie afhalen.
Zie het kopje “bezorgopties & bezorgtijden” * voor de levermethodes die we bij Mastertools gebruiken.

Stap 5

Selecteer de door jou gewenste betaalmethode om de order af te ronden en de bestelling definitief te plaatsen bij Mastertools. Ga naar Betalen om te zien welke betaalmethoden er zijn. Na deze stap krijg je een e-mail bevestiging van je bestelling. Geen bevestigings mail ontvangen? Check voor de zekerheid je spam map in je inbox!

Voorraadstatus

Wanneer een product de status “op voorraad” heeft, mag je er van uit gaan dat er minimaal 1 stuks van het product direct leverbaar is. Wanneer je meer wilt bestellen en absoluut zeker wilt weten dat de door jou gewenste aantallen ook daadwerkelijk beschikbaar zijn, adviseren wij om dit te verifiëren door contact op te nemen met de klantenservice.

Wanneer een product de status "leverbaar" heeft, dan is dit product leverbaar met een levertijd. De levertijd indicatie wordt bij het product weergegeven. Wij doen onze uiterste best om deze indicatie zo accuraat als mogelijk te maken, echter het is geen garantie. Er zijn in dit geval factoren die wij niet in de hand hebben of kunnen voorzien.

De door Mastertools gehanteerde levertijden zijn te allen tijde indicatief. Wij zullen er altijd naar streven om te voldoen aan de indicatie. Echter in voorkomende gevallen kan er worden afgeweken van de indicatie en kan de levering later plaatsvinden doordat een item bijvoorbeeld niet voorradig is bij een fabrikant, of door de tussenkomst van een feestdag in binnen- of buitenland. Wij proberen hier zo goed als mogelijk mee om te gaan en zullen je op de hoogte houden wanneer er een nieuwe levertijd bekend wordt.

Levertijden

Bestel voor 16:00 uur, vandaag nog verzonden

Bestel je een artikel met deze status op werkdagen? Dan wordt de bestelling vandaag nog verzonden. De levering zal vervolgens binnen 24 uur, tussen 7:00 en 18:00 uur, door transportbedrijf Portena worden verzorgd.
Bij een Belgisch afleveradres wordt de zending overgedragen op een internationaal transportbedrijf die de levering verzorgd. Levering zal doorgaans in 1-2 werkdagen bij u gebeuren tussen 8:00 en 17:00.
Let op: de bezorging van producten met deze status valt alleen op werkdagen. Dus bestellen op vrijdag resulteert in aflevering op maandag, ondanks dat de verzending op vrijdag plaatsvindt.

Voor 22:00 uur besteld, morgen in huis
Bestellingen die worden geplaatst voor 22:00 uur worden de volgende dag (mits op voorraad) geleverd door PostNL. Bestellingen die tussen 22:00 uur en 23:59 uur geplaatst zijn worden de volgende werkdag door ons aan PostNL aangeboden.
Voor zaterdagen geldt: voor 21:00 uur besteld is maandag in huis door PostNL. Via PostNL kun je tijdens het afronden van jouw bestelling kiezen voor een dag en dagdeel. Wanneer je kiest voor de bezorging bij een PostNL afhaallocatie, is de bestelling doorgaans de volgende dag (m.u.v. zondag) vanaf 15:00 uur af te halen.

Leverbaar, verzending binnen x werkdagen
Een product met deze leverstatus moet nog worden besteld bij de fabrikant. De levertijd van zo’n artikel is doorgaans twee tot veertien werkdagen. Echter is dit te allen tijde een indicatie en geen vast gegeven. De kans bestaat dat door overmacht (denk aan: schaarste van producten) vertraging kan ontstaan. Maar voor alle bezorgopties geldt dat wij er altijd naar streven bij je af te leveren zoals aangegeven.

Deelleveringen
Deelleveringen zijn mogelijk, echter doen wij dit alleen op aanvraag. In voorkomende gevallen kunnen er (extra) verzendkosten in rekening worden gebracht. Hierover word je van tevoren geïnformeerd. Om een deellevering aan te vragen kun je een mail sturen naar de klantenservice: klantenservice@mastertools.nl. Wanneer een bestelling substantieel is en er tenminste tweemaal aan de voorwaarde voor gratis verzending is voldaan, kan Mastertools besluiten om een deellevering voor je aan te maken.

Bestellen vanuit België

Voor bestellen vanuit België gelden dezelfde voorwaarden als voor bestellen vanuit Nederland. Wel kan er een iets langere levertijd ontstaan voor Belgisch afleveradres, maar dit is niet gebruikelijk. Doorgaans worden zendingen naar België gewoon geleverd zoals aangegeven bij het product.

Wanneer wordt BTW verrekend?
Voor bestellingen die geleverd worden buiten Nederland (maar binnen de EU) geldt dat de BTW verlegd kan worden. Hiervoor dient een geldig BTW nummer te worden ingevuld bij het afrekenen van de bestelling. Ben je niet zeker of jouw BTW nummer geschikt is? Via het VIES van de Europese Commissie kun je dit gemakkelijk controleren.
De BTW kan alleen verrekend worden wanneer de bestelling zakelijk wordt gedaan en er een geldig BTW nummer wordt ingevoerd. De BTW wordt dan automatisch verrekend.

Voorwaarden voor BTW-vrij afrekenen

  1. Je beschikt over een geldig buitenlands BTW nummer.
  2. Het bezorgadres bevindt zich niet in Nederland.
  3. Vul tijdens het afronden van de bestelling het BTW nummer in, het laatste veld van het bezorgadres.
  4. Let op dat het BTW nummer juist wordt ingevoerd: BE012345678
  5. Als het BTW nummer juist is kun je afrekenen zonder BTW.

Let op: je bent zelf verantwoordelijk voor het invoeren van de juiste gegevens. Als de BTW niet wordt geschrapt, neem dan contact op met onze klantenservice. Achteraf verrekenen van BTW is niet mogelijk, controleer de ingevoerde gegevens dus goed vóór het afrekenen.

Bestelling wijzigen of annuleren

Wanneer een bestelling is geplaatst kunnen wij deze in een uitzonderlijk geval nog wijzigen of annuleren. Zolang de bestelling niet is verzonden kunnen wij iets wijzigen. Zodra de bestelling al is ingepakt en verwerkt kunnen wij deze helaas niet meer aanpassen of annuleren. Wanneer je iets wilt wijzigen kun je hiervoor contact opnemen met onze klantenservice middels het contactformulier. Geef hierin aan dat je je bestelling wilt wijzigen of annuleren zodat onze klantenservice het zo snel mogelijk kan oppakken..

Mijn bestelling is incompleet of beschadigd

Wanneer een order niet compleet is, kan er sprake zijn van een deellevering. In de verzendbevestiging die je via e-mail ontvangt kun je zien welke items er zijn verzonden. Indien je een Mastertools account hebt kun je dit hier ook terugvinden onder het kopje “mijn orders”.

Indien er items door ons gemarkeerd zijn als verzonden en deze items zijn niet afgeleverd, dan kan er sprake zijn van een zending in meerdere delen. Onderin de Track & Trace pagina van PostNL kun je zien uit hoeveel delen een zending bestaat en welk deel eventueel nog onderweg is.

Mochten er toch items ontbreken die niet onderweg lijken, maar wel door ons als verstuurd gemarkeerd zijn, kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Beschadigde levering?

Indien een zending beschadigd is afgeleverd kun je contact opnemen met onze klantenservice. Dit kun je het beste via e-mail (klantenservice@mastertools.nl) doen, aangezien wij graag foto's ontvangen van de beschadiging. Op basis van de foto's kunnen wij een inschatting maken welke vervolgactie wenselijk is.

Mijn betaling is mislukt

Het kan even duren voordat een betaling is verwerkt. Indien de bestelling via de site goed verwerkt lijkt te zijn, kan het maximaal een uur duren voordat u onze bevestiging in de mail ontvangt. Normaal verloopt dit sneller. Indien de betaling daadwerkelijk is mislukt, kan dit diverse oorzaken hebben. De meest voorkomende vindt u onderstaand:

  • Onvoldoende saldo; zorg voor voldoende financiële middelen op uw rekening.

  • Dag limiet bereikt; verhoog uw limiet of wacht een dag.

  • Storing bij de bank; controleer de status op www.allestoringen.nl

  • Storing bij iDeal; controleer de status op www.allestoringen.nl/ideal

  • AfterPay betaling wordt niet correct afgerond; de betaling is geweigerd op basis van bij ons niet bekende gronden. Neem contact op met AfterPay: 020 723 0270

  • Creditcard wordt niet geaccepteerd; neem contact op met uw kredietverstrekker. Let op: Mastertools accepteert alleen Nederlandse creditcards

Creditcards en AfterPay worden zwaarder getoetst dan de overige betaalmethodes. Dit om fraude te voorkomen. Wanneer een creditcard of AfterPay transactie wordt geweigerd dient u contact te zoeken met de kredietverstrekker/AfterPay. Mastertools heeft geen inzage in de redenen van het weigeren in verband met uw privacy. Indien u twijfelt of de actuele status niet kunt achterhalen, neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Kortingen en acties

Afgeprijsde producten (sale)
Wanneer geselecteerde producten zijn afgeprijsd zal dit worden aangegeven bij het product zelf door middel van een rode kortings tag. De korting is dan al automatisch verrekend in de aangegeven prijs.

Coupon codes
Bij sommige acties is het mogelijk dat er een coupon code moet worden gebruikt voordat de korting zal worden doorgevoerd. Kopieer de coupon code die staat weergegeven in de actiebanners. Bij het afrekenen van de actieproducten kun je de gekopieerde coupon code plakken in de kortingscode balk. Klik op ‘toepassen’ en de korting wordt automatisch berekend.

Accu acties
Vanuit verschillende merken (DEWALT, Makita, Bosch etc.) komen er regelmatig gratis accu acties voorbij. Deelname aan deze fabrikant acties zijn alleen mogelijk bij officiële dealers (zoals Mastertools). Maar let op: deze acties lopen vanuit de de fabrikant van het desbetreffende merk! Dit betekent dat je zelf het aangekocht accu actieproduct moet registreren op de website of via de app van het merk. Na beoordeling van je registratie wordt de gratis accu vervolgens rechtstreeks vanaf de fabrikant naar de klant verstuurd. Zelf leveren wij de accu’s dus niet automatisch mee!

Winacties sociale media
Op onze sociale media kanalen komen regelmatig mooie winacties voorbij. Deze staan los van onze website en worden alleen via Instagram, Facebook of Twitter gehouden en afgehandeld. Wil je ook een keer meedoen? Houd onze kanalen dan goed in de gaten (@mastertools.nl).